Öğrenciler, aile projesiyle hem eğleniyor hem öğreniyor

Öğrenciler, aile projesiyle hem eğleniyor hem öğreniyor
Korona virüs salgını nedeniyle aile ile birlikte evde geçirilen zamanın eğitim sürecinde etkili ve verimli olmasını sağlamak amacıyla Ovacık Şehit Emrah Pekdoğan Anaokulu öğretmenleri bir proje gerçekleştirdi.

GAZETEKALE.COM/HABER MERKEZİ

HEM EĞLENİYOR HEM ÖĞRENİYORLAR
Ovacık Şehit Emrah Pekdoğan Anaokulu öğretmenler tarafından gerçekleştirilen ‘Ailemle Kukla Yapıyorum, Hem Eğleniyorum Hem Öğreniyorum’ (Family’s Puppet Show) e-Twinning projesiyle öğrenciler hem eğleniyor hem de öğreniyorlar. Projeyi düzenleyen öğretmenlerden Leyla Nalçacı Saygılı; “Öğrenme materyali olarak kullanılması planlanan kuklaların öğrenci ve ailenin birlikte yapmasının ve ortaya çıkan ürünün öğrenme sürecinde kullanılmasının öğrenciye kendisinin önemli olduğunu hissettirmenin, sürece ilgiyle katılmayı sağlamanın ve eğlendirmenin bu süreçte önemli olduğunu düşünüyoruz. Kukla yapımı için kullanılacak materyaller olarak: balon, kaşık, kumaş, renkli ipler, kutular, kartonlar ve diğer atık malzemelerin kullanılmasını planladık.” dedi.

ÖĞRENCİLERİN GELİŞİMLERİNE KATKI SAĞLIYOR
Projeyi hayata geçiren öğretmenlerden Didem Kaplan, “Öğrencilerin aileleriyle birlikte kukla yapım sürecinde farklı materyalleri bir araya getirerek özgün ürünler oluşturmalarıyla sosyal gelişimlerine; kukla yapım sürecinde küçük kas kullanımı çalışmalarıyla motor gelişimlerine; kuklaların eğitim sürecinde konuşturulması çalışmaları ile dil gelişimlerine ve bilişsel gelişimlerine katkı sağlaması ve tüm bu gelişim alanlarına katkı sağlarken de bu sürecin eğlenmeye dayalı olması amaçlıyoruz." dedi.

PROJENİN TEMEL HEDEFİ AİLE İLE GEÇİRİLEN ZAMANI ETKİLİ KILMAK
Projenin temel hedefinin korona virüs salgını nedeniyle aile ile birlikte evde geçirilen zamanın etkili ve verimli bir hale getirilmesi olduğunu söyleyen Kaplan; “Aile ile birlikte geçirilen zaman diliminde erişimi kolay malzemeler kullanarak kuklalar yapıp, bu kuklaları öğrenme materyali olarak kullanarak, öğrenmeyi zevkli hale getirmeyi, öğrenilenleri pekiştirmeyi, geri dönüşüm bilinci kazandırmayı, teknolojik oyunlara olan bağlılığı azaltmayı ve yapılan kuklaların oyunlarda konuşturulmasıyla öğrencilerin kelime dağarcıklarının gelişmesini amaçlıyoruz." dedi.
 


HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.